Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Lördag

Av Jossan - 26 maj 2007 21:41

Idag skulle vi ha varit framme i Verona klockan 09:00, men är i stället tyvärr fortfarande kvar i Tyskland.

Tyskland är ett himla tråkigt land att köra igenom!

Har försökt att få föräldrarna att köra till Prag istället, eftersom det inte ligger så långt ifrån nu, men konstigt nog vill de inte det.

Jag vill ju gärna hälsa på min favorit bar "Markis de Sade".


Klockan är nu ungefär 14:40...vilket innebär att vi har drygt 4,5 timmar på oss att köra de 40 milen till hotellet i Italien innan de stänger klockan 20:00. I morgon söndag är det dessutom stängt i receptionen så då kan vi inte få tag på någon nyckel.


Väl vid gränsen i Schweitz börjar vi dividera om vi ska köpa ett "motorvägs-märke" eller ej, som man behöver för att kunna köra på de schweitziska motorvägarna. Stoppar polisen en utan ett sådant märke på vindrutan så blir det dyrt.

Jag påminner föräldrarna om de pengar vi redan förlorat (missat tåg+bensin för 130 mil+övernattning) och vi kommer överens om att vi givetvis ska köpa ett märke för ynka 250 spänn.


Vilket var en jävla tur.

Vi blev stoppade två gånger av polisen.


Väl framme på hotellet slår klockan 19:50, så vi fick våran nyckel. *pust*

Pappa duktig som lyckats köra 96 mil på 7 timmar.


Dagens bästa: Att vi äntligen kom fram till Italien

Dagens sämsta: Att pappa var tvungen att köra 96 mil....han fyller för f-n 65 i år!

Mat /dryck. Bra: Kvällens pizza. Sämst: Att de tog 2 euro per skalle för kuperto.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Ovido - Quiz & Flashcards