Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Veckans skallning

Av Jossan - 28 september 2007 08:37

Alltså ärligt talat, hur tänker vissa människor egentligen?

Jag zappade på tvn en kväll och råkade hamna mitt i det här programmet "Ensam mamma söker man" (eller vad f-n det heter).

Där står en morsa med sina ungar och en hel drös med karlar uppradade.

För det första, VAD I HELVETE GÖR HENNES UNGAR DÄR?

För det andra, om nu mamman är så jävla puckad att hon drar in sina barn i den här smörjan (eftersom ungar inte har den förmåga att förutse konsekvenserna av sitt handlande måste VI vuxna sätta gränser för dem och berätta vad som är okej och inte) hur I HELVETE KAN DERAS PAPPA GÅ MED PÅ ATT DE EXPLOATERAS PÅ DETTA SÄTT??

Jag försöker att vända ut och in på mig själv för att hitta något som skulle kunna stödja att barnen är med i detta sammanhang, men kan faktiskt inte hitta ett enda.


Jag menar, mamman står där och säger "Jaha ungar, vilken av dessa killar ska flytta in hos oss denna veckan?"

Ööööh...vad får barnen för bild av relationer?

Varför ska barnen vara med och tycka? Tänk om de fäster sig vid en av grabbarna, men mamman tycker inte att han hånglar upp henne bra nog så han åker ut. Lika så med nr två och nr tre.

Jag har absolut inget emot att ensamma mammor och pappor dejtar, har hämningslöst sex med främlingar osv, MEN INTE NÄR DE HAR BARNEN! Om man väl har börjat dejta någon och det känns stabilt nog mellan parterna, först då anser jag att det är okej att ta in barnen och presentera dem för den tilltänkta. Jag tror inte att det är bra för barn att det springer en massa människor in och ut ur deras liv. Varför fästa sig vid någon om det ändå bara kommer att vara någon annan om ett halvår?

Som sagt, jag tror att det kan lägga grunden för hur de kommer att se på förhållande när de blir äldre.


Själv dejtar jag för tillfället en man med tre (!) barn, men jag skulle aldrig drömma om att träffa barnen innan jag var säker på att jag har en framtid med den här mannen.

Och det tar tid att lära känna varandra, eller hur?



 
 
Ingen bild

La famiglia

28 september 2007 12:12

Kanon igen!!! (eller möjligen tvärt om, men du förstår nog vad jag menar)

 
Alma

Alma

3 oktober 2007 14:03

Absolut! När jag träffade mitt ex så presenterade jag honom inte för barnen förrän jag visste säkert att det skulle funka. Min nuvarande sambon kunde jag inte gömma eftersom vi kände varandra men vi visade inte något förrän vi visste.
Det ska inte heta "här är mammas nya kille" stup i kvarten!

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards