Alla inlägg under januari 2007

Av Jossan - 22 januari 2007 13:03

Ok, Borlänge ligger inte så långt i från Falun. Det verkar som om det tar ca 6,5 timmar med tåg för att komma dit. Helt ok för mig. Nu måste jag bara hitta någon som vill följa med.

Av Jossan - 22 januari 2007 12:50

Jag har fått för mig att åka till "Peace and love 2007", som är en festival i Borlänge.Jag har till dags dato varken besökt Hultfreds festivalen eller Roskilde festivalen. Jag har dock varit på Storsjöyran i 2 dagar, men bodde på hotell. Dessa artister kommer:Iggy & the Stooges [US]Babyshambles [UK]The ArkHanoi Rocks [FIN] Bo Kaspers Orkester Backyard BabiesMelody ClubSabatonThe PlanPromoeTomas Andersson WijMiss Li Magnus Tingsek Salem Al FakirMaia HirasawaAtt bara få se Iggy skulle vara värt biljettpriset på 890 spänn. Hanoi Rocks som har inspirerat både Poison och Guns n´roses hade varit skojskoj att se. Hmmr...måste kolla upp vart Borlänge ligger.

Av Jossan - 22 januari 2007 11:55

Pratade med socionom kollegan från den andra kommunen som tipsat om jobb. Tydligen var det något flyktingprojekt som behövde fler medarbetare. Ringde upp verksamhets chefen och ska skicka in ett CV. Om de får pengar till projektet så ska tjänsten utlysas om en månad. Å andra sidan hoppas jag att jag har fått ett nytt jobb inom en månad. Annars börjar det brinna i knutarna. Jag vill INTE jobba som servitris igen. Såvida jag inte minst får 21.000:- Skrattar lite för mig själv när jag tänker på att jag kommer att få mer i a-kassa än nu när jag jobbar endast 75 % Är det inte sjukt?!

Av Jossan - 22 januari 2007 09:29

*suck*Var precis inne på Tickets hemsida för att kolla vädret i Prag. Mulet, snöfall och 0 grader. Låter som om vi valt en perfekt tidpunkt att åka dit. Jag tror ändå att Prag kommer till sin rätta i det vädret. Lite med ångets, lite mer Kafka över vår resa.

Av Jossan - 22 januari 2007 09:22

När jag cyklade till jobbet i morse så träffades jag av något...kan inte riktigt placera om det var av snö eller av hagel. Något vitt från från ovan var det i alla fall. *Iiiii* nu när jag tittar ut genom fönstret ser jag att det vräker ner snö, som dessutom lägger sig. *Fan, jag har inga snygga vinterskor*Undrar om det är snö i Prag också. Bättre snö än översvämning!Känner mig nu lite nervös inför att flyga. Vaknade i morse med hjärtklappning kl 04.30 Jag måste börja intala mig att det inte är någon fara med att flyga. Men så tänker jag på att det kan blåsa storm, snöa jättemycket, frysa fast landningshjul, luftgropar och annat otrevligt. Börjar nästan må illa nu när jag tänker på det. Undrar om det också tillhör 30-års krisen att bli än mer rädd för saker och ting.

Av Jossan - 22 januari 2007 08:54

Lyssnade av min arbets-telefon-röst-brevlåda i morse och hade då fått ett meddelande från en socionom kollegia som arbetar i en annan kommun, som jag har arbetat en del tillsammans med under min tid här på Bup. Hon lämnade ett kryptiskt meddelande om att hon visste att jag sökte nytt jobb och att hon hade något "tips" till mig. Nu när jag ringde upp henne hade hon inte tid att prata så hon skulle ringa tillbaka om en stund.Åååhh vad jag är nyfiken!

Av Jossan - 21 januari 2007 17:58

Fick en sorglig rapport från Hille i fredags under vår After work. Den bästa baren - ever - Bar Vinyl i Camden (London) har gått i graven. Ni kan läsa om vår trevliga och oförglömliga kväll på Bar VinylhärVinyl’ was the first DJ bar of its kind and remains the only combined bar, cafe and record store concept in the world. By night it is a very popular destination for late twenty-somethings with music supplied by some of London’s funkiest labels and DJ’s. Luminaries such as Neneh Cherry, XZoe Ball, Boy George Norman Cook, David Morales, Howie B and Marc Almond have all graced the portals of the bar.(Hämtat från www.camdenguide.co.uk)

Av Jossan - 21 januari 2007 17:29

Ikväll ska jag kolla på ett nytt favoritprogram.Rockstar:SupernovaDet är en typ av "idoltävling" fast med rockmusiker. Vilket betyder bra musik.Bandet som ännu saknar frontman/kvinna heter Supernova och består av trummis Tommy Lee (Mötley Crüe), gitarrist Gilby Clarke (Guns N' Roses) and basist Jason Newsted(Metallica).Något säger mig att när bandet väl hittat sin leadsinger, kommer jag hålla koll på när de släpper sin första skiva. Kan inte bli annat än bra!.

Ovido - Quiz & Flashcards