Alla inlägg under mars 2007

Av Jossan - 8 mars 2007 12:45

Pratade med min kära vän Rickard som jag åkte till Prag med. Han är ju uppe och jobbar vid Kebenekajse nu. De hade det riktigt varmt, -5 grader bara. *brrrr*Han var glad för att snart får han en snöscooter dit upp så att han kan ta sig från stället där han jobbar. Typ åka bort till en liten stuga eller besöka grannbyn två mil bort - där han känner de flesta. Låter som high life! Jag förstår inte hur han lyckas stå ut. Jag beundrar honom.Jag hade fått lappsjukan och gått bananas efter en vecka. Hade säkert i ren desperation hånglat upp halva arbetstruppen bara för att ha något att göra och för att känna mig mindre ensam. Jag hade gnällt på att det var för kallt, för blött, för mycket snö, för jobbiga/tråkiga gäster osv osv. Men jag tror inte att Rickard klagar en sekund. Jag tor att han trivs där uppe vid sitt berg, där han kan fly ifrån vekligheten en liten stund. Jag tror att han känner sig hemma där.Tråkigt bara att han befinner sig så långt bort. *saknar honom*

Av Jossan - 8 mars 2007 12:36

Ugh så dålig jag har varit på att blogga den senaste tiden.Jag har varit så upptagen med mitt arbete och dessutom har det nog inte hänt något som varit värt att rapporteras.Igår var jag helt slut efter att ha gått upp klockan 05:00 och tagit bussen till centralen 06:12 för att bege mig till kommunen där jag snart ska börja arbeta. På något sätt känns det som om det trots allt kommer att bli en ganska så bra arbetsplats. Hon som jag ska vikariera för sa att de i alla fall inte är överbelastade med ärenden. Vissa perioder är det mycket att göra och andra lite mindre. Fick träffat två klienter igår och det kändes bra. Mycket social problematik så det kan nog svänga en hel del i dessa ärenden men själva klienterna tror jag inte att jag kommer att hamna på kant med. *skönt*Var tillbaka i Malmö omkring 16:30....käkade lite - gjorde hemmagjord fallafel - gu sååå gott - jag älskar koriander!Somnade i soffan och orkade inte för mitt liv att ta mig till Metro. Lite trist för jag hade verkligen velat se Richard spela....han har ju en hel uppsättning nya låtar som jag ännu inte hört. Nåja, det kommer väl fler tillfällen.Fan, missade "Men in trees" oxå! Fast jag tror att det kommer i repris.

Av Jossan - 7 mars 2007 20:34

...blivit "tagen av både Alma och Ulmus. REGLER: * Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. * Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. * Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Shit pommesfrittes vad ska jag skriva? 1. Mina föräldrar läser min blogg som kvällslektyr och skrattar gott åt deras knasiga dotter.2. Jag gråter ofta. Jag gråter när jag är ledsen, när jag är arg, när jag är glad, när jag ser något sorgligt på tv, för att bearbeta en jobbig tid osv. Det är inte så att jag är en deprimerad person, tvärt om, jag gör det för att jag tycker att det är skönt. Det är min terapi. 3. Jag föddes 10 veckor för tidigt genom kesarsnitt. Innan mamma fick narkosmasken över näsan sa läkaren: "Nu har jag inte mycket hopp kvar"But, here I am!4. Jag har haft 3 piercings - mu mer har jag bara kvar en (så vida man inte räknar de i öronen).5. Jag är närhetsberoende. Sover jag själv måste jag knö ihop täcket så att det ligger intill kroppen. Detta resulterar givetvis i att jag ofta vaknar alldeles genomdränkt av svett. 6. När jag var ca 13 år upptäckte man att jag inte växte som jag skulle och man konstaterade att jag hade för lite tillväxthormon. Jag började därför ta sprutor dagligen för att "växa i kap". Tror att jag gjorde det i ca 3 år. Jag är för evigt tacksam för att man upptäckte det, fastän de hade kunnat fastställa detta mycket tidigare. Idag känner jag mig inte speciellt kort, visst jag är inte mer än 1.58, men med klackar blir jag nästan 164! Det ni! Jag har aldrig kännt mig annorlunda eller något liknande utan jag har alltid haft den föreställningen att jag är söt på grund av att jag är kort ;) Vet inte om detta var så speciellt underliga/egendomliga saker - utan de var nog mer personliga. Nåja.Jag skickar vidare utmaningen till:Helena BimboBoy La Famiglia Anna Håkan Margret

Av Jossan - 6 mars 2007 23:11

I kväll har jag lyssnat på Andi Almqvists skiva "Can´t stop laughing".SuperskönHrmm...undrar när han spelar i Malmö nästa gång. Har man tur kanske han gör ett gästspel på Richards spelning på Metro i morgon.

Av Jossan - 6 mars 2007 09:16

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?"Bolwbys konklusioner gick i linje med tidigare iakktagelser av barnläkare och psykoanalytiker, tex Spitz, Winnicott och Anna Freud, vilka betonade vikten av kontinuitet och adekvat fysisk och psykisk modersomsorg; speciellt under barnets första levnadsår". (Att växa mot alla odds. E.E.Werner & R.S.Smith))2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?En egenhändigt sammansatt telefonlista till olika myndigheter/personer runt om i Skåne. 3. Vad såg du senast på tv?"Beverly Hills" i morse.4. Utan att se efter gissa vad klockan är?09:30 (09:27) 5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?Dörrar som öppnas och slås igen.6. När du senast var ute vad gjorde du då?Jag antar att man menar partaj. I lördags kväll. Drack vin och gick på nattklubb.7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?Maries blogg8. Vad har du på dig nu?Grå Filippa K byxor, svart topp med 3/4 armar, svart o vitrutig scarves och svarta kilklacks stövlar.9. Drömde du något i natt?Ugh, jag drömde om mitt fd ex. Fast det var en fin dröm....synd att det bara var en dröm.10. När skrattade du senast?Jag skrattar väldigt ofta.....hmr...antar att det var under ronden i morse.11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?En tavla, en spegel, en anslagstavla, en väggfast bokhylla och en klädhängare.12. Har du sett något konstigt på sista tiden?Vad är inte konstigt? 13. Vilken var den senaste film du såg?Some kind of monster - Metallica dokumentär14. Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?Först och främst betala av mina studielån. Sälja min lägenhet i VH och köpa mig ett litet gatuhus på Gamla väster. Sen skulle jag betala någon duktig fondförvaltare för att ta hand om resten av pengarna och skapa två konton till mina brorsöner15. Berätta något om dig själv som folk inte vet om?Att jag har hånglat med Johnny Depp.Jaha...drömmar räknas inte? 16. Tycker du om att dansa?Love it! Jag dansar till och med hemma när jag städar/diskar - antar att restaurangen mitt emot min lägenhet har gratis underhållning i from av mig ;)17-18. Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?Vilka barn? 19. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?O ja! Glömde ju det på multimiljonfrågan. Jag ska ju köpa mig en liten vingård i Italieni]20. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?Jaha, You win!

Av Jossan - 6 mars 2007 08:55

Yyyyl! För varje dag så närmar sig min sista dag på Bup. Jag vill inte sluta! Jag älskar mina arbetsuppgifter fastän de är tuffa och jag någon gång till och med har gråtit av ilska efter ett telefonsamtal med någon trög myndighet som inte ser till barns bästa. Man vet aldrig hur dagen kommer att bli. Vi kan ha en patient inskriven när jag går hem på eftermiddagen och när jag kommer tillbaka nästa morgon har vi fem patienter. Jag tycker bra om mina arbetskamrater och jag har hittat en idol bland läkarna. Hur kan man inte gilla en människa som uttalar Andy som Äääändy eller säger saker som:"galenskap""papir" - istället för papper"vi kan ju inte springa omkring med sprutor i parken"Ja, shit Laila vad jag kommer att sakna denna arbetsplats.

Av Jossan - 6 mars 2007 07:50

Hörde i morse att Moneybrother, Salem Al Fakir + Annika Norlin (Hello Saferide och Säkert!) ska ge sig ut på en folkparks turné i sommar.Åååh, hoppas att de kommer till Malmö!

Av Jossan - 5 mars 2007 22:16

Åååhhh... vad jag gillar min svengelska!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards