Alla inlägg under mars 2007

Av Jossan - 14 mars 2007 12:34

Som jag alltid har sagt, Malmö är det nya Stockholm! Omvärldsbevakningsföretaget Agent 25 har gjort en lista över vilka städer som får mest uppmärksamhet i media och där är Malmö en raket. Bevakningen av staden ökade med 150 procent förra året, och alla trendpilar pekar mot himlenSpektakulära byggen som Turning Torso, Öresundsbron och Citytunneln, fotbollsvärldens MFF och Zlatan Ibrahimovic, stadsdelar som Möllevången och Västra Hamnen, artister som Timbuktu och The Ark har alla hjälpt till att höja Malmös trendfaktor. Inflyttningen till staden slår alla rekord och utelivet frodas, nya krogar och klubbar växer upp som svampar ur jorden.Kort sagt: Malmö är hett.Det pratas mycket om staden, men malmöborna är fortfarande inte särskilt lättimponerade. Köper någon en dyr tröja så är den bara dyr, det är liksom inget mer med det!(Fakta hämtat från Aftonbladet.se)

Av Jossan - 14 mars 2007 12:10

Flygvärdinnan är hemma från jobbet på grund av förkylning. Inte bra att flyga då eftersom man kan spräcka trumhinnan. Vilket innebär två månaders sjukskrivning från hennes sida.Ett mycket bättre alternativ är att stanna hemma och istället gå på klubb med sin singelväninna. Det måste föresten vara en hemskt egotrippad väninna....

Av Jossan - 14 mars 2007 09:44

Nu känner jag att jag bara måste skriva något om abortfrågan. Det är liksom något som fattas i hela den här diskussionen. Nämligen barnen.Jag är själv för abort. Trots att man nu mer kan rädda små knyten i 21:e veckan som bara väger ca 300 gram. (En graviditet varar i snitt i 40 veckor) Abort får man göra fram till 18:e veckan och efter det behöver man socialstyrelsens godkännande. De flesta aborter genomförs redan i vecka 7 (enl Socialstyrelsens databas)Det finns två "starka" argument som står emot varandra.1. Förespråkarna hänvisar ofta till sättet som kvinna blivit gravid på. Exempelvis: "åh, tänk om kvinnan blivit våldtagen och på så sätt blivit gravid". Ja, hu hemska tanke! Men, nu är det ju knappast inte dessa fall som är överrepresenterade i abortstatestiken. Utan vanliga par som har slarvat med sina skydd. Så det är inget vidare argument. 2. Abortmotståndarnas främsta agrument är att de likställer abort med mord och de tycker helt enkelt att kvinnan ska fullfölja hela graviditeten, föda barnet och sedan adoptera bort det.Eftersom det finns såååå många barnlösa som gärna hade velat ta hand om ett barn. Det som jag stör mig på i hela denna diskussionen är att INGEN verkar tänka på det ofödda barnet (eller embryot). Jag känner inte att man ska blanda in fakta om/hur kvinnan blivit gravid eller om barnet är livsdugligt eller ej. So, what om barnet skulle kunna klara sig, hur ska det klara sig om ingen vill ta hand om det?Eller om det blir bortadopterat: "Ja...vi adopterade dig för att din mamma inte fick göra abort och hon (och din pappa) kände att det inte var läge att ha ett barn just då". Härlig känsla det måste väcka hos barnet. Kom in i gamet och använd istället argument som håller!

Av Jossan - 14 mars 2007 09:16

Trodde igår kväll att det var onsdag och därför "Grey´s anatomy" på tv....helt fel. Det var ju Desperate Housewives istället - inte helt fel å andra sidan.

Av Jossan - 13 mars 2007 19:50

Hmm....har inget vettigt att skriva. Var hemma hos exet innan idag för första gången sen han flyttat till sin nya lägenhet. Var där för att lämna av lite katt-stuff. Fattar inte varför det ska kännas så jävla jobbigt att se honom. Jag vet ju innerst inne att jag har gjort rätt. Vi hade absolut ingen framtid tillsammans. Varför gör det fortfarande så jävla ont?

Av Jossan - 13 mars 2007 13:17

Hade världens myskväll igår med en väninna och hennes lilla dotter. Först gick vi en runda på stan och kollade skor. Väninnan hittade ett par jättefina skor, men som hon tvekade till att köpa då hon tyckte att de såg lite tantiga ut. (Fast när vi väl kom hem så ångrade hon sig så hon kommer nog att köpa dem trots allt!) Tog en fika på Brunos, jag hade givetvis glömt bort vad väninnan skulle ha när jag väl kom fram till kassan (det handlar om 10 sekunder) så jag beställde fel kaffe till henne. Lyckades rätta till det i sista sekunden så att hon fick sin stora cappuccino istället för en cafe latte (vilka å andra sidan på det här stället är samma sak - eftersom en stor cap. här innehåller lika mycket mjölk som en cafe latte). Min varma choklad var dock kall....orkade inte gå och klaga. Vilket säkert berodde på att jag njöt alldeles för mycket av det vackra vädret. En bvc-polare (neurotisk förstagångs-förälder-i-40-års-åldern) till väninnan kom förbi med sin lilla pojke och hade svårt att slappna av under fikat. Tillslut tjöt båda ungarna i kör och jag o väninnan begav oss hemåt.Jag hade glömt linsvätskan hemma så väninnan körde mig hem för att hämta den och på väg tillbaka plockade vi upp pizza och chips. När lillan somnat smetade vi in ansiktsmask i huvudet och kollade vi på en film som vi hyrt "Djävulen bär Prada". (Lillan vaknade dock till vid något tillfälle och kollade med stora ögon på våra blåa insmorda ansikten)Filmen var en helt OK tjejfilm och jag höll på att få tuppjuck över alla vackra skor som fanns med i filmen och väninnan längtade till New York. Efter filmen tyckte vi att vi båda var värda lite glamour i våra liv så vi bestämde att vi ska beställa tid på något ställe (typ Make up store) där de ger oss sminktips och lägger en make-up på oss. Good aye?

Av Jossan - 13 mars 2007 09:08

Nästa konsert att se fram emot blir The Ark på KB den 3:e maj. Våren ser inte helt tokig ut.18:e mars Timbuktu (KB)31 mars The Sounds (KB)14 april Weeping Willows (KB)26 april Rickie Lee Jones (KB)3 maj The Ark (KB) 2-5 maj Wiehe sjunger Dylan (Viktoria teatern) 20 juni Elton John (Malmö Stadion)

Av Jossan - 12 mars 2007 09:32

Ahhh!Idag är det fantastiskt väder ute! Underbart att behöva använda solglasögon när man cyklade till jobb i morse.Jag älskar våren!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards