Alla inlägg under mars 2007

Av Jossan - 23 mars 2007 10:19

Hur är det egentligen? Kan människor ändra sig? Eller är vi för alltid dömda att tvingas förvalta vårt "sociala arv"? Vi vet ju att en gång en alkoholist - alltid alkoholist. Men även en alkoholist kan ju leva ett gott liv som en snäll människa, så länge han accepterar sin "sjukdom" får hjälp att bryta ett destruktivt mönster, terapi och inte dricker alkohol. Men en man som är elak mot sina flickvänner? Som fysiskt eller psykiskt misshandlar dem? Vågar vi lita på att han har ändrat sig efter att han accepterat sitt destruktiva mönster och gått i terapi i X antal år? Eller ska man be denna människa att hålla sig borta ifrån förhållande så att han inte "tar sig ett återfall" likt alkoholisten som blir frestad av alkohol? Jag vet inte.Men jag är inte så säker på att jag tänker att ställa upp som försökskanin.

Av Jossan - 23 mars 2007 07:55

Halloj!Jag vill ha biljett till lördagen på Hultfredsfestivalen då Pet Shop Boys spelar!

Av Jossan - 23 mars 2007 07:47

.....hur mycket jag älskar min arbetsplats så läs detta:I går när vi hade suttit och pratat om vad vi ska göra nästa fredag när jag slutar sa vår psykolog (som för övrigt är en kvinna +40) till vår chef:"Vi super ner Jossan, tar hennes id-kort och så ringer vi sociala jouren och när de kommer och hämtar henne så säger vi att vi inte vet hur gammal hon är, men att hon ser ut som 16 och så får de placera henne i ett jourhem." Jag vill inte sluta här!!!

Av Jossan - 22 mars 2007 18:04

*Aaauurrgg* Försöker att beställa de fabulösa kläderna från Madonna på hm.se, men det funkar inte! Vill sååå gärna ha den svarta catsuiten för 398;- och den vita skjortan för 198:- Får väl fluffa ner till H&M på tisdag och be till någon högre makt att kläderna fortfarande finns kvar.

Av Jossan - 22 mars 2007 12:18

Ha! Nu har jag bokat dejt med mig själv på lördag.Jag har bestämt mig för att ägna dagen i teaterns tecken. Jag som ALDRIG går på teater trots att jag gillar det ska ta tillfället iakt nu när det i princip är gratis. Om ingen vän vill följa med ska jag fan ta mig gå själv. Program:15:30 - 16:45 Vildanden på Teater 2317:00 - 18:30 Elefantmannen på Moomsteatern 19:00 - 21:00 Take away to Eden på Teater TerrierEfter klockan 21 ska jag bjuda mig själv på ett glas rött på valfri krog. Ingen dålig date va?

Av Jossan - 22 mars 2007 10:23

Vill du ha en trevlig dag för en billig peng? På lördag är det Teaterns dag i Malmö. För ynka 40:- får en knapp och med den tillgång till en rad teaterföreställningar runt om i Malmö. Knappen säljs på Kulturcentralen, Hipps biljettkassa samt på Malmös stadsbibliotek.Föreställningarna pågår mellan klockan 04:00 - 23:00Jag vill se Moomsteatern/ ELEFANTMANNEN och Teater 23/ VILDANDEN och Tonteatern (MAF)/ VEM SKA TRÖSTA LILLA KNYTTET?Här kan du se programmet

Av Jossan - 22 mars 2007 10:18

....jag älskar att ha vårkänslor! Fast jag önskar att jag kunde rikta dem åt någon vettig person.*suck* Tur att uteserveringarna snart öppnar så att man kan sitta o spana på Möllan o Lilla Torg.

Av Jossan - 22 mars 2007 10:15

*YYYllll*Idag släpper Madonna sin kollektion för H&M och jag måste jobba! (Kommer väl inte ha råd att köpa något plagg i heller pga den jävla elräkningen)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards