Alla inlägg under maj 2007

Av Jossan - 25 maj 2007 16:36

Så då var det äntligen dags att åka iväg till Italien!

Tog båten över till Tyskland och träffade där en arbetskamrat. Berättade för denne att vi skulle ta biltåget från Berlin och kråmade mig över hur löjligt bekvämt och praktiskt det är.

Scwotz säger det så är man framme….tåget går klockan 18:15 och så vaknar man upp i Verona klockan 09:00 nästa morgon – kan det gå enklare?

 

Visst…..men inte så länge man tillhör min familj

 

Mamma hade glömt att ta med sig adressen till tågstationen i Wannsee där vi skulle köra på bilen. Äsch, tänkte vi…inte kan det väl vara så svårt att hitta dit. Vi har ju två GPS maskiner, så det är väl bara till att knappa in ”Wannsee”.

 

I helvete heller.

 

Vi körde rakt in i miljonstaden Berlin och irrade omkring där i ca två timmar…..väg arbeten, GPS maskiner som visar åt olika håll, bensinstationsbiträden som visar åt ett tredje håll.

När klockan var 17:55 och vi kört 10 mil inne i Berlin och ännu inte hittat den satans tågstationen bestämde vi oss för att ge upp och istället köra de 126 milen ner till Italien.

Vi satte oss på McDonalds och tog var sin burgare för att tröstäta lite.

Pappa och jag kom fram till slutsatsen att det inte skulle firas någon ”Mors Dag” på söndag. 

 

Efter att vi sedan kört 30 mil började vi att leta efter ett hotell på den tyska landsbygden. Jag fick känslan av att jag hade hamnat i en dålig re-make av ”Texas Chainsaw masacer” och fick för mig att byborna skulle försöka att slå ihjäl oss ifall vi steg av bilen.

Vid 22 tiden hittade vi så äntligen ett hotell i den lilla hålan Schleizer Drejeck (öst öst öst!!)

Åt äcklig mat…tomat o mozzarellatoast som de av någon underlig anledning hade doppat i mjölk, så brödet var totalt uppblött, men drack en supergod öl.

 

Jag hade dock inte vidare lätt för att somna på natten, stenhård säng och två snarkande föräldrar i samma rum.

 

Dagens bästa: De höga förväntningarna vi hade på resan

Dagens sämsta: Att vi missade tåget


Av Jossan - 24 maj 2007 22:00

 

Shit ....resefebern har tydligen redan slagit till.

Föräldrarna har ännu inte packat och springer som yra höns i huset.


Pa:"Räcker 4 kalsonger?"

Ma: "Varför är vindsluckan öppen? "

Pa:"Ja, det är så att du kan gå upp där om du behöver"

Ma: "Du kan ju gå upp där så ska jag slå igen luckan"

Ma: "Har du suttit och pimplat whiskey hela dagen?"

Pa: "Nä...inte hela dagen".

Ma: "Vad ska du nu ha med dig? Var är resestrykjärnet? Det hade ju varit jävligt bra att ha med sig!"

Pa: (till Joss) "Åh, jag är så glad att du har färgat håret...jag tycker att du är finare som blondette"

(vad är egentligen blondette???)


Börjar undra ifall jag kommer att stå ut med det här i 2 veckor.

Av Jossan - 24 maj 2007 21:56

Nu börjar nedräkningen!

På lördag kommer jag att sitta på en mysig piazza efter att ha ätit en massa anti pasti.....kanske med ett glas vino rosso i handen.

*längtar*

Så nu kommer även bloggen att ta semester till den 9 juni.

Ha det gott sötisar!

Av Jossan - 24 maj 2007 12:20

Att ha skrivit en ansökan (ang en familjehemsplacering) till arbetsutskottet  på 3,5 timmar på ca 4 sidor tycker jag inte är fy skam.

*duktig Joss*

Nu blir det lunch!

Av Jossan - 24 maj 2007 09:57

Komplimangerna haglar idag!

Det är nog bara för att jag går omkring och ler fånigt eftersom jag snart ska iväg på semester.

(jag kommer att tjata om semestern hela dagen!)

Satt och fikade när en i missbruksgruppen sa till mig:

"Trevlig att äntligen se en riktig t-shirt"

Han syftade på min "The Clash" t-shirt som jag hade på mig dagen till ära...då jag inte har några klientbesök brukar jag klä mig lite mer casual.

"Jag har en "Sex Pistols" t-shirt oxå!" sa jag och blinkade.

Av Jossan - 24 maj 2007 08:47

Pasta, pesto, vino rosso, prosciotto, basilika, mozarella, pizza, formaggio, fusili, parmiano, pollo, pesce, fragioli, espresso, vespa, tiramisú......... 

Av Jossan - 24 maj 2007 08:23

Tjooo hoo!

Idag är det sista arbetsdagen innan semester.

Såååå härligt!

Ska bara skriva en utredning och en ansökan till socialnämndens arbetsutskott ang att familjehemsplacera ett barn.


Jag har tom tagit två dagars extra semester eftersom min käre vän Richard kommer ner på besök från Keb (Kebenekajse). Känns skönt att slippa jobba på sin 30 års dag....får hoppas Richard ställer upp och firar med mig ;)

Av Jossan - 24 maj 2007 08:20

I morse när jag var på väg till tåget gick jag förbi två pojkar varvid den ene säger till den andra:

"Titta, vad hon var söt!"

Oj, han menade mig!

Fick en otrolig "glad-injektion". Satt hela tågresan med ett fånigt smile på läpparna.

Konstigt att andras omdömmen kan betyda så mycket.


Ovido - Quiz & Flashcards