Alla inlägg under maj 2007

Av Jossan - 9 maj 2007 12:00

När jag ändå är inne på ämnet sexualitet (som jag tycker är otroligt kul, därav mina 20 p i sexologi) så måste jag skriva om den uppmärksammade våldtäktsrättegången där två åtalade går fria. De åtalade är sk "Stureplansprofiler och målsägande är en 19 årig tjej.

Av Jossan - 9 maj 2007 09:31

hade skrivit ett jättelångt inlägg ang "stureplansvåldtäkten" och nu ser jag att endast de första meningarna av inlägget kommit med.

Jag tror att jag blir galen.

Skärpning Bloggagratis!

Av Jossan - 9 maj 2007 09:06

Följande utspelade sig igår på tåget hem från jobb.

Konduktören till Jossan efter att Jossan varit ute och gått i ett ösregn 10 minuter innan hon gick på tåget:


"Amen lilla tös, du är ju helt våt i håret!"


Inte så dåligt att bli kallad "tös" när man är 30 år......

Av Jossan - 9 maj 2007 08:15

Jag har en sak jag måste bekänna.

Jag har en fetishism (ok inte fullt utvecklad) när det gäller prästkragar.

Nej, inte blomman - utan det klädesplagg som präster ibland använder.

Jag tycker att det är grymt sexigt. Som igår när det satt en ung präst mitt emot mig på tåget, jag hade svårt för att ta ögonen ifrån honom. Och jag vet att det berodde på den där jävla kragen!

Det är väl hela den där idén om att präster är goda människor och att de inte ger efter för "köttets lustar"...utan på något sätt är mer "rena" än oss andra. (jag har INGA som helst problem med människor som ger efter för sina lustar, jag bara överdriver för att föklara hur jag menar)

De verkar så ouppnåeliga och svårtåtkomliga och det är väl just den tanken som är spännande. Tanken på att jag skulle kunna få honom att hänge sig åt det som bibeln och religionen beskriver som förkastligt och orent. För let´s face it, sexualitet är inget som ses som något positivt inom kristendomen.

Bara ordet "självbefläckelse" säger en hel del. Visste ni föresten att Kellog´s Cornfalkes grundare Doktor Kellog var en aktiv motståndare till onani och lanserade naturläkemedlet rostade majsflingor för att minska ungdomars kåthet?

Bojkotta Kellog´s!


Av Jossan - 9 maj 2007 08:14

Nu har jag dessutom något satansvirushelvete på datorn där hemma så jag kan inte blogga hemma iheller utan att datorn helt plötsligt krånglar.

Av Jossan - 8 maj 2007 21:57

Fasen, jag hinner ju aldrig skriva i bloggen!

Under helgen är jag upptagen med släkt, vänner och hallabaloo. I går var det full fart på jobb och styrelsemöte på kvällen. Idag har det varit lika mycket på jobb och ideelt arbete på kvällen.



Av Jossan - 7 maj 2007 11:12

Hehe

Är just nu otroligt mallig!

Har fått egna visitkort.


Fast de ser rätt så hemgjorda ut och de har felstavat mitt efternamn.


Blir svårt för mina klienter att skicka e-mail eftersom adressen då automatiskt också är fel.



Nåja...känns i alla fall liiiite proffsigt.

Av Jossan - 5 maj 2007 18:26

Igår var jag hemma hos flygvärdinnan och drack vin och snackade skit. *mysigt* Jethon kom oxå o hälsade på en liten stund, men han orkade inte följa meed oss ut. Han är så go *darling*

Vi gick givetvis till Carib och tydligen har vår hälsningsfras "hej snigel" spritt sig för nu hälsar de flesta på oss så.

Vi var dock riktigt duktiga och gick hem efter att Carib stängde vid 01 tiden....alltså inget hallabaloo på någon sunkig nattklubb.


Idag har jag varit på födelsedagsfest hos Hockey o Ääners eftersom deras lilla dotter fyllt 1 år.

Fick smaskig jordgubbstårta...som var helt ok fastän Hockey endast gjort två lager med sockerkaksbotten och smetat grädde ovanpå marzansåsen.


En av våra vänner har fått jobb i Ramallah......jättekul för henne, men det känns tråkigt att hon ska vara borta i Palestina i två år.....vem fan ska jag då röka vattenpipa och dricka arabkaffe (som jag inte får ont i magen av!) med?

Ovido - Quiz & Flashcards