Alla inlägg under maj 2007

Av Jossan - 1 maj 2007 20:02

Jag lärde mig något häromdagen när jag gick o kollade på Rickie Lee Jones på KB.

Betala inte 375 spänn för en konsert när du endast hört en skiva av artisten för ca 10 år sen. För gör du det, kommer du att under hela konserten tänka "varför i hela friden betalade jag 375 spänn för att se en artist som jag inte vet något om?".

Jag lyssnade i alla fall på en skiva från Rickie för ca 10 år sen och med på skivan fanns en låt som heter "It must be love", som gick rätt in i hjärtat. Jag hoppades att hon skulle spela den låten under konserten, men det gjorde hon givetvis inte.

Hon är ökänd för att gå av scenen ifall det inträffar något som hon inte gillar. Sist hon spelade på KB krävde hon att det skulle vara rökförbud under konserten. Under denna konserten var hon dock på gott humör, även om jag blev lite nervös när hon i början klagade på ljudet och stämde sin gitarr några gånger. Hennes stackars band blev dirigerade med en järnhand från Rickie som vilt gestikulerade och muttrade åt dem för att visa hur de skulle spela låtarna. (som om de inte har gjort det tusentals gånger redan)


Det var en helt ok konsert fastän jag inte fick något "hallelujah-moment"

Rickie Lee "Chuck E´s in love"

Av Jossan - 1 maj 2007 16:10

Jag har saknat bloggen så mycket så att nu sitter jag på tåget från strömstad och Bloggar med hjälp av mobilen! Någont säger mig att jag behöver söka hjälp...

Ovido - Quiz & Flashcards