Alla inlägg den 7 februari 2007

Av Jossan - 7 februari 2007 21:19

Såg att länken till knappnytt inte fungerade så här kommer en annan:http://www.knapp.nu/index.aspx Klicka sen på Knapp NyttKolla in reportaget om Valet -06

Av Jossan - 7 februari 2007 19:25

Jag är en sucker för listor av alla dess slag så jag kopierade denna som jag hittade hos Marie.Vad hände egentligen 2006?1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Jag tackade JA till ett arbete i en håla som jag aldrig hört talas om förut, som dessutom låg 40 mil hemifrån.2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?Inga löften!3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?Ja. Min "bästis" fick en dotter....vilket jag tyvärr missade då jag befann mig i "Skumby"4. Dog någon som stod dig nära?Nej5. Vilka länder besökte du?Norge, körde över gränsen och tillbaka igen...Tycker inte att Danmark räknas.6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?Mer SEMESTER! Hade ju för f-n ingen jo...en vecka. *hurra*7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?24 april för då föddes väninnans dotter.8. Vad var din största framgång 2006?Att jag fick vikariatet på BUP9. Största misstaget?Att jag inte tog tag i mitt privatliv tidigare10. Har du varit sjuk eller skadat dig?Bara själsligt11. Bästa köpet?Ett par stuprörs jeans som jag tycker mycket om12. Vad spenderade du mest pengar på?Dubbelt boende i 6 månader!13. Gjorde någonting dig riktigt glad?Jag var väldigt lycklig när jag o mina vänner firade min 29 års dag med picnick och vackert väder. Och givetvis att två av mina vänner har gift sig med sina drömmän. 14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?Ugh...alldeles för svårt. Byter ledmotiv dagligen juh.15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Både och16. Vad önskar du att du gjort mer?Tränat17. Vad önskar du att du gjort mindre?Åkt tåg18. Hur tillbringade du julen?Med familjen här hemma19. Hur många one night stands?0 20. Favoritprogram på TV?Desperate housewives21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?Nej.22. Bästa boken du läste i år?Läste ju så många....23. Största musikaliska upptäckten?Katie Melua?24. Något du önskade dig och fick?Säkert nå´t - man är ju bortskämd25. Något du önskade dig men inte fick?Livslång kärlek26. Årets bästa film?Kan inte välja27. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?Var min familj och mina vänner28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?Säkert nå´t 29. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?Trendigt men personligt - som alltid!30. Vad fick dig att må bra?Kärlek (när den var fin), god mat och rödvin31. Vilken kändis var du mest sugen på?Mads Mikkelsen 32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?Ingen specifik33. Vem saknade du?Många människor när jag var i Skumby34. De bästa nya människorna du träffade?Ingen speciell35. En värdefull läxa du lärt dig i år?Att det inte går att förändra en människa ens med kärlek om han inte vill det själv. (Fast det visste jag ju egentligen redan)

Av Jossan - 7 februari 2007 19:18

Har varit på patienthotellet och sett den lille fnassen nu!Sååå söt! Han var väldigt lik deras andra son när han var nyfödd. Fast, alla bebisar ser kanske ganska så lika ut när de bara är en dag gamla? Vad vet jag. Det var i alla fall första gången för mig att se en så "nyckläckt" bebis. De har ännu inte kommit på något namn till honom. De hade tänkt på Lukas först, men sen såg de att det var det populäraste namnet i Sverige för tillfället och då tyckte de inte att det var lika kul längre. Bra, för han såg inte ut som någon Lukas.Kanske en Felix.Fast det roligaste var när jag skulle gå och deras 1,5 årige son började kasta runt sina skor och bli grinig. Jag frågade då honom om han skulle följa med mig och då sken han genast upp och sprang till mig med utsträckta armar!Trodde jag skulle börja lipa. Han ville ju oxå gå ut, så jag hjälpte honom på med skorna så fick han och brosan följa mig till bussen.

Av Jossan - 7 februari 2007 14:23

Skrik o panik, kaos på jobbet. Hinner inte blogga något!Måste skriva journaler och ska sen gå till patienthotellet och hälsa på brosan och hans lilla familj för att se nytillskottet.

Av Jossan - 7 februari 2007 10:58

Malmös egna filmfestival med dokumentärfilmer startade i söndags. Jag funderar starkt på att i morgon gå till Panora och kolla på dokumentären om Leonard Cohen. Vad/var/när?: Leonard Cohen: I´m Your Man, Panora tors 8/2 kl 19.00

Av Jossan - 7 februari 2007 10:51

Alltså, här är en sida som jag inte har varit inne på ett tag. Den är sanslöst rolig, jag och mina vänner har skrattat så vi gråtit. Gå in och kolla "knapp-kattens" reportage om Darin och Fjortisar. http://www.knappnytt.nu/

Av Jossan - 7 februari 2007 10:37

Lägger nu ner omröstningen eftersom den visade Verkligheten i ett dagsljus som jag inte riktigt gillade. Resultat:Varför läser du Jossans blogg?För att det är kul att läsa om Jossans upptåg 40 % För att Jossan har intressanta åsikter 13.3 % För att Jossan har ett patetiskt liv som jag lättar upp med små kommentarer 6.7 % Jag trillade in på bloggen precis, men kommer att komma tillbaka. 6.7 % Jag trillade precis in på bloggen och kommer aldrig att återvända. 26.7 % Något annat (skriv kommentar) 6.7 % Totalt har 15 personer röstat.Omröstningen startade 2007-02-02 12:31

Av Jossan - 7 februari 2007 10:02

Pratade med exet igår och han frågade lite försiktigt ifall jag skulle gå till Spacelab idag. (Som är min favoklubb på Vinylbaren) Jag sa att jag antagligen inte skulle göra det och undrade varför han frågade.Jo, han hade en dejt idag som han tänkte gå dit med.Hallelujah! Fan, vad glad jag blir för hans skull. Nu får han något annat att tänka på och mina skuldkänslor för att jag slängt ut honom känns lite mindre. Hoppas bara att han inte klantar till det likadant med den här tjejen. Och den siste feb är katterna definitivt väck från min lägenhet - sista spiket i kistan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards