Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Jossan - 8 februari 2007 12:43

Nääää....dra på trissor! Fan, jag måste dit. Får fråga kusinen om jag kan hänga på honom och hans 20 åriga kompisar.Fast jag vägrar bo i tält!Läs här

Av Jossan - 8 februari 2007 12:38

Nu inför schlager tävlingen på lördag tycker jag att ni ska surfa in på mina favoriters blogg.The Arks blogg - melodifestivalen 2007

Av Jossan - 8 februari 2007 12:33

Börjar av någon konstig anledning att nynna på dagens ledmotiv som är Suedes "Heroine" (hjältinna)Antar att det har ngt med "P" att göra. Hade ju på den tiden en kryptisk e-mailadress som hette bretts_marilyn och då syftade jag till kvinnan i låten. She walks in beauty like the nightHypnotising the silence with her powersArmageddon is bedding this picture alrightMy Marilyn come to slum for an hourI'm aching to see my heroineAching, been dying for hours and hours

Av Jossan - 8 februari 2007 10:26

Surfade runt och hamnade på Egoistas blogg. Hon hade gjort en utmaning om manligt och kvinnligt, som jag givetvis inte kunde motstå att göra. Min kvinnliga sida:[x] Köpt en hårfön?[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?[x] Pratat känslor?[x] Tänkt på att matcha mina kläder?[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?[ ] Funderat på namn åt mina barn?[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand?[x] Druckit Cosmopolitan?[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?[x] Känt mig sugen på en kopp te?[x] Känt glädje över att få blommor i present ?[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?[x] Blivit arg utan anledning? [x] Gråtit efter 9 fyllda år?[x] Brytt mig om H&M:s val av modell? (Dock aldrig på ett negativt sett, alltid gillat H&M´s julkampanj)[x] Pratat skvaller?[x] Varit arg/sur utan att tala om det?[x] Kramat en kille?[x] Dansat?Totalt: 19 poängMin manliga sida:[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?[x] Ätit en blodig stek?[x] Läst en biltidning?[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?[x] Skött grillen under en grillfest?[x] Läst en bok av Jan Guillou?[x] Läst ett nummer av slitz?[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?[x] Diskuterat bröst?[ ] Gjort lumpen?[x] Läst nick hornby?[x] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning? (fast aldrig lyckats)[x]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar? (men...! kom igen!Jag har ingen snopp. JAg besöker aldrig en pissoar! Finns inte en fysisk chans att en kvinna kan ha detta manliga drag!)[x] Lagat någonting på egen hand?[x] Skrikit "kom igen nu grabbar" på en fotbollsplan? (nä men på en boxningsmatch)[x] Tävlat i att dricka öl?Totalt: Ja...jag vet inte vad man kan dra för slutsatser av det här....antagligen inga. Det var väldigt stereotypa könsbilder som det frågas utefter. Ganska löjligt egentligen när jag tänker efter.

Av Jossan - 8 februari 2007 09:27

Jag gick aldrig till Vinylbaren igår för att leka spion. *hehe*Jag fixade istället en date till mig på lördag med "Miljonären". Hrm...bjöd hem honom på middag för att jag hade lite dåligt samvete över att jag inte hört av mig på ett tag. Dessutom har han både bjudit mig på middag på restaurang o hemma så det var verkligen "min tur" att ge tillbaka lite. Dessutom pratade jag med min första kärlek igår. Vi har inte pratat med varandra på över tio år så det var lite spännande. Han hade samma mjuka röst som förr, fast han hade nu lagt till med en stockholmsk dialekt. Hmm...jag minns hur kär jag var i honom...jag tyckte att han liknade Brett Anderson, vilket givetvis jag nu kan tänka var helt upp åt väggarna. De är ju inte alls lika!De hade samma frisyr på den tiden...that´s it. Exet, vi kan kalla honom "P" ...var ju ganska så kort och nästan lite satt, hade rätt sneda tänder och en ganska märklig näsa. Han var ful-snygg på något sätt. Jag har aldrig dragits till människor som är perfekta så det är väl därför jag "gillar" personer som David Bowie, Mads Mikkelsen, Nicholas Cage, Tommy Lee osv. Nåja, vi har i alla fall bestämt att vi ska fika på söndag. *spännande* Han skulle ändå ner till Malmö i något ärende så vi passar på att träffas då. Gu´ undrar hur han har förändrats!?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards