Alla inlägg den 11 februari 2007

Av Jossan - 11 februari 2007 16:18

Läste precis på en annan blogg ett inlägg om Carolina Gynning. Man kan ha många åsikter om fröken Gynnings intelligens och uppenbarelse men jag kan inget annat än att gilla henne. Hon må framstå som en korkad bimbo med silicontuttar, men jag tror faktiskt att hon inte är så korkad. Hon vet vad folk förväntar sig av henne och hon levererar just det. Jag gillar att se henne på "Förkväll", när hon på sin breda underbara skånska rusar rätt in i direktsändningen och skriker "Uhj, jag blev precis antastad av ett galet fan". Fast det är ju klart...jag glömmer inte heller hennes kommentar på en förfest:"Går bussarna om det blir strömavbrott???". (Det är inte för inte vi har kallat henne för Gudrun) (Alltså Gudrun från Kurt Olsson)Nu ska hon i alla fall äntligen begrava sina silicontuttar och då får vi kanske se lite mer av den äkta fröken Gynning.Jag väntar med spänning!

Av Jossan - 11 februari 2007 15:49

Ugh, snart är den över oss..."Alla hjärtans dag" eller "Valentine's Day"Fast vi andra utan en partner skulle nog kunna enas om att istället kalla dagen för "Singles Awareness Day," som man gör i andra länder.Ingen annan dag på året blir man mer medveten om att man är singel - paria - än på "Alla hjärtans dag". Störtlöjligt om ni frågar mig. Det har under årens lopp bildats en massa internetsidor/grupper av människor som tar avståd från denna kommersiella dag. I Asien har det bildats en grupp som varje år vid den 13, 14 eller 15 februari anordnar ett "Lovers go to die" party. Dessa party hålls för att manifestera emot par och älskade. Idéen till partyt är hämtat från en Japansk Manga tidning, "Ike! Ina-chuu Takkyuubu." Serietidningen handlar om en kille som blir "dumpad" av sin bordtennispartner för att han ska gå på dejt med en tjej. De andra klubbmedlemmarna startar därför en "Lovers go to die" klubb för att föröka att förstöra för det förälskade paret. Jag har dock ingen aning om hur historien slutar....men något säger mig att kärleken säkert vann...som alltid. *blä*Nu är det ju inte så att jag har något emot par eller folk som är förälskade. Jag vill ju inget hellre egentligen än att ha någon att gosa med. Men jag stör mig på hela den här hypade, kommersiella dagen som någon idiot döpt till "Alla hjärtans dag"."Åååhh...idag ska vi låsas att vi älskar varandra eftersom almanackan säger det". *bläää*Av ren principsak har jag aldrig firat "Alla hjärtans dag" när jag varit i ett förhållande. De som förlovar sig på onsdag borde skjutas!(Fast jag kanske ska göra som Regina Lund och gifta mig med mig själv på just denna dag....alltid retar det någon.)

Av Jossan - 11 februari 2007 15:26

Måste väl erkänna att jag återigen kollade på Melodifestivalen. Kunde ju inget annat göra nu när pojkarna i The Ark skulle ställa upp.Givetvis gick de direkt till final. Jag hoppas faktiskt att de tar hem hela tävlingen så att de får representera Sverige i Finland. Det behövs mer glitter o glamour i tävlingen, istället för "ein bischen frieden, ein bischen freunden"...eller hur det nu stavas som den där skolfröken med gitarren satt och sjöng.Jaha, sjöng hon på engelska? Ahja, tyckte att det lät precis som den gamla tyska slagdängan. Å andra sidan kunde hon tyvärr inte sjunga i heller. Fast radiostationerna lär säkert spela sönder låten.Nåja håll till godo med bilden på en pojke med karisma!

Av Jossan - 11 februari 2007 01:46

Min favolåt från Leonard Cohen - Everybody knowsEverybody knows that the dice are loaded Everybody rolls with their fingers crossed Everybody knows that the war is over Everybody knows the good guys lost Everybody knows the fight was fixed The poor stay poor, the rich get rich That's how it goes Everybody knows

Av Jossan - 11 februari 2007 01:39

You tried to trade on my naiveteBut the things you do and say embarrass meSee once upon a time I was your fool But the one I leave behind is youHey listen you'll be missin' Out on all my love and my kissingMake your mistakes on your own time When you come down you're just no good to have aroundInstead of making money you took mineYou had meYou lost meYou're wastedYou cost meI don't want you here messing with my mindI've realized in time that my eyes are not blindI've seen it beforeI'm taking back my lifeJoss Stone - You had me

Av Jossan - 11 februari 2007 01:28

Visst hade vi en trevlig kväll.Pratet flöt på och han pratade inte så mycket om sig själv, även om det var han som pratade mest.Jag börjar faktiskt tvivla på mig själv. Jag är kanske inte så trevligt sällskap. Jag sa nog inte många meningar ikväll.Fast jag vill ändå tro att det beror på att vi två faktiskt inte har så mycket gemensamt. Eller i alla fall inte så mycket att prata om. Konstigt.Men, med vissa människor är det nog så. Han är en trevlig människa osv, men det är något med honom som säger mig väldigt tydligt att det aldrig kommer att bli något mellan oss.Vi har träffats ca 4-5 gånger nu och det är fortfarande ingen gnista mellan oss. Jag tror att han känner likadant. Vilket i och för sig är tur.Jag kan inte ens se mig själv kyssa honom. Han har ett trevlig utseende, så det är inte det....men som sagt det finns ingen gnista. Det trista är att jag inte ens kan se mig att enbart umgås med honom eftersom vår kommunikation inte är ömsesidig. Vi har inte roligt tillsammans....vi är enbart artiga känns det som.Fan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards