Alla inlägg den 10 februari 2007

Av Jossan - 10 februari 2007 18:31

Jag och väninnan diskuterade en hel intressanta saker igår.Bland annat fastnade vi i en diskussion om svensk kultur.När ni var små och var hemma och lekte hos en kompis, fick ni då sitta kvar på rummet och vänta medans kompisen och dennes familj åt middag? Både jag o väninnan råkade som barn ut ut för detta. Det förekom dock varken i hennes eller i mitt hem. Givetvis dukade man fram en tallrik till kompisen och familjen fick kanske mindre mat än vad som var tänkt, men vad gör det? Klart att man bjuder! Som vuxen skulle jag skämt ögonen ur mig ifall ett barn skulle gått ifrån mitt hem hungrig.

Av Jossan - 10 februari 2007 18:25

Ikväll ska jag ju bjuda miljonären på middag.Hoppas bara att vi får en trevlig kväll och att han inte pratar för mycket om sig själv!Jag kommer att bjuda på:Välkomstdrink och marinerade oliver, kronärtkockshjärtan och bärkapris.Förrätt: Bruchetta med tallegio, valnötter och honung.Varmrätt: Kycklingfilé och svamprisotto. En stor sallad med salladsskott, rostade pinjenötter, krutonger, parmesanost och hallonbalsamico. Efterrätt: MjölkchokladpannacottaLåter väl smarrigt? Jossan kan om hon vill.Men jag tänker kolla när The Ark spelar på Melodifestivalen, vare sig jag har gäster eller ej!

Av Jossan - 10 februari 2007 18:20

Vaknade i morse med skallebank.Ja, det får man om man kombinerar rödvin och vattenpipa.Var hemma hos en vän i går kväll och käkade middag och kräkte av oss på män.Väninnan går igenom en tuff period, har nyligen brutit upp med sin pojkvän. Tyvärr var det inte kärleken som tog slut för någon av dem utan omständigheter som land, kultur, religion och familj som satte stopp för deras framtidsplaner.Sorgligt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards