Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Jossan - 14 februari 2007 22:19

Tydligen bemäktar sig "musikproducenten" att höra av sig.Jag skrev något syrligt till honom på MSN igår, om att det var dålig stil av honom att inte höra av sig.Nu säger han tydligen att det inte alls var han som satt vid datorn etc etc etc....och att han ber om förlåt ifall han har sårat mig. Han har varit så buizzy, typ.Ärligt talat, han kan ta sitt förlåt och köra upp det någonstanns där solen aldrig skiner! (fan vad härligt det är att ibland försvenska amerikanska uttryck!) Tror han verkligen att jag sitter o väntar på att han ska ringa?Klart att jag blir lack. Jag menar, mitt ego får ju en törn eftersom han inte kan fatta hur underbar jag är. Eller hur? It´s his loss!!!!!!

Av Jossan - 14 februari 2007 21:42

Har haft en alldeles trevlig kväll hemma hos mamma och pappa. Vi satt vid middagen, som jag lagade, (fyllda lövbiffar med prosciutto och vitlöksost)och pratade en hel del om musik och hur det var när de växte upp.Fick bla veta att ingen av de har provat knark. (värdefull information)Pappa var inte speciellt musikintresserad....lyssnade en del på Jazz & dixieland. Tyckte att Beatles var slyglar när de kom. Mamma hade däremot mer koll. Hon var en partyprinsessa precis som jag. (visste väl att det satt i generna!) Hon brukade springa gratis på en av Malmös första klubbar.....eftersom morfar tryckte upp affisherna till klubben för en billig peng så kunde hans dotter oxå gå dit gratis. Har nu glömt vad klubben hette...den låg i korsningen Amiralsgatan/Bergsgatan...bytte senare namn till Oscars. "Ja, alla var där" säger mamma. Antagligen vår tids KB, tänker jag. Cornelis Wreejswiik spelade där en gång berättar mamma....någon fick åka upp och hämta honom i Helsingborg...och han var dyngfull hela konserten. Och Mikael Wiehe kan mamma oxå berätta ett och annat om. Tydligen sprang han efter många flickor och mamma var en av dem som brukade gömma sig för honom. "Men jag har dansat med honom"....påpekar hon.Nåja, en kväll träffades tydligen mamma och pappa på just detta hak. Men det är en helt annan historia!

Av Jossan - 14 februari 2007 14:31

Följande utspelade sig precis på mitt "kontor":Arbetskamrat kommer in.Arbetskamraten beklagar sig över att det inte finns något att göra idag.Han berättar att han slutar sent men tänker hoppa över lunchen för att kunna gå lite tidigare. Säger att han är hungrig och att han är sugen på att gå ut och äta på restaurang ikväll. Jag fintar med att säga att det alltid är trevligt att gå på restaurang och att jag själv ska hem till mina föräldrar ikväll för att tanka lite kärlek.Arbetskamraten reser sig och går.Hrm...var det här ett försök till en date månne?

Av Jossan - 14 februari 2007 13:01

Jahapp, ny sysselsättning på BUP:Se om man kan lyfta kuratorn med en arm

Av Jossan - 14 februari 2007 11:49

På La Famiglias begäran, en förklaring om begreppet "Kaninkokerska".Begreppet "Kaninkokerska" myntades efter filmen Farlig förbindelse med Michael Douglas och Glenn Close.Michael Douglas spelar Dan Gallhager, en New York-advokat som har ett hemligt möte med den förföriska Alex Forrest(Glenn Close) medan hans hustru är bortrest. Dan slår senare ifrån sig kärleksaffären som ett misstag och anser att det hela är över. Men Alex tänker inte låta sig avvisas....Familjen har en kanin som Alex nackar och lämnar kokande på familjens spis, efter att hon blivit avvisad av Dan.Kan bara tillägga att filmen nog fick en och annan karl att tänka efter innan han släppte ut det enögda monstret för att ta ett snesteg.

Av Jossan - 14 februari 2007 09:56

I just love Gabrielle Solis i serien Desperate Housewives. Grymma rappa repliker.I wish I was her.

Av Jossan - 14 februari 2007 09:21

....kommer jag att vara i dessa slingbacks som jag tänker beställa från Ellos. Plus ett par stuprörsjeans - så är våren räddad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards