Alla inlägg den 9 februari 2007

Av Jossan - 9 februari 2007 10:16

Dagens stora nyhet ute i världen är väl att Anna Nicole Smith har avlidit på ett hotell igår. Jag personligen tror inte att det berodde på någon kollaps eller överdos. Jag tror att hon tog livet av sig helt enkelt.

Av Jossan - 9 februari 2007 09:43

Fick telefonsamtal igår från "P" som tyckte att vi kunde äta middag på söndag istället för att fika. Passade honom bättre, så kunde han ta nattåget tillbaka till Sthlm. Hrm...han föreslog att vi skulle käka någonstanns på Lilla Torg...får hoppas att han "bjuder" då för restaurangerna där är lite för dyra för mig. Men, med tanke på att han är VD för något blablabla bolag så borde det inte vara några problem. (Usch, får man egentligen tänka så?) (Fast det var ju faktiskt han som bjöd ut mig...inte tvärt om) Längtar tills jag börjar mitt nya heltidsjobb, för då borde jag kunna få lite bättre koll på ekonomin.

Av Jossan - 9 februari 2007 07:53

Vaknade återigen av att katten höll på att kräkas i sängen. Som tur var lyckades jag fota ner henne på golvet innan olyckan var ett faktum. Klockan var lite i 03 och jag hade svårt för att somna om igen. Låg och tänkte på en krönika jag läst i Metro, tror jag, som hade gjort mig ganska så upprörd.Den handlade om den senaste tidens rapporter om att tjejer far illa i våra skolor. Att de tvingas göra killars läxor annars kommer det att läggas ut bilder & spridas rykten om dem på internet, att de kallas för horor, bitch, blir sexuellt trakasserade etc. Skolan är deras arbetsplats! Att inte de vuxna kan fatta det och vidta de åtgärder som behövs. De vuxna i skolans värld måste markera att det inte är ok att behandla andra människor på det här sättet, vare sig det är killar eller tjejer som är förövare respektive offer. Författaren till krönikan behandlade också ämnet att det finns en del tjejer som gör vad som helst för pengar till kläder eller mobiltelefonen. Att de ställer upp på "live-show" genom webcam eller har sex för att få det de vill ha. Författaren menade att vi vuxna måste lära våra tjejer att stå upp för sig själva. Visst, håller jag med i det resonemanget, men ingen stanns i hela krönikan nämner han killar och mäns ansvar för att tjejerna beter sig så här. Visst måste vi prata med våra tjejer, se till att de förstår att de duger som de är, boosta deras självförtroende och få dem att förstå att deras kroppar inte är någon handelsvara.Men vi måste också lära våra killar det samma! Killar måste sluta se tjejer som objekt och tjejer måste sluta se sina kroppar som ett medel att få det man vill ha. Jag bara undrar vad detta får för konsekvenser i längden. Vilken syn kan dessa tjejer ha på män när de blir vuxna? Knappast någon positiv syn, skakar man tuttarna lite så får man det man vill ha av de korkade männen. Lika så killarna när de blir äldre, hur kommer de se på kvinnor? Jo, som dumma våp som bara är till för deras behov.Platsar kärlek in i denna framtid?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards