Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Jossan - 22 februari 2007 13:48

Har ni någon gång skrattat hysteriskt åt något som man egentligen inte får skratta åt? Jag och en arbetskamrat gjorde det idag under behandlings konferensen.Det framkom att en av våra patienter även varit elak mot djur. Patienten hade lyft sin katt i framtassarna och snurrat den runt runt.Detta är givetvis djurplågeri.Men när någon står och berättar detta och dessutom gör rörelser tilll för att man ska förstå, så blir det hela väldigt komiskt(tyckte i alla fall jag).Jag och arbetskamraten började fnissa och våra andra arbetskamrater blev bestörta "hur kan ni tycka att det är roigt?". Vilket givetvis gjorde att vi började skratta ännu mer. I slutet av konferensen är det någon som frågar om det är någon som vet hur det gick för katten och då exploderar jag i ett gapskratt. Jag blir tvungen att gå ut ur rummet för att kunna samla ihop mig.Nu tittar de flesta lite surt på mig.

Av Jossan - 22 februari 2007 12:45

Nu jävlar har de fått eld i baken. Tydligen har mamman sagt att hon inte är beredd att ta hem barnet och då blev det helt plötsligt fart på soc. De ska ha skakat fram något ställe att placera barnet på tills i morgon. Jag ska ringa o stressa dem lite vid 15-tiden!(ni får tåla att jag skriver "barnet" och "det" men jag gör det pga att jag inte vill lämna ut någon)

Av Jossan - 22 februari 2007 09:23

Alltså, jag bor i Sveriges tredje största stad - Malmö, men kan fan i mig inte ta mig till jobbet när det snöar.Köra bil ska man ju inte göra så det går fet-bort. Att åka kollektivt, vilket vi dagligen uppmanas att göra fungerar inte heller eftersom bussbolaget nyligen köpt in nya bussar som inte fungerar ifall det är för kallt...Undrar hur man tänker - vi bor ju knappast på någon varm breddgrad.Taxi kan man glömma, då det tutar upptaget hela tiden, dessutom har jag inte råd att lägga ut pengar på det.Jaha, då återstår det bara att cykla. Vilket inte är det lättaste när cykelbanan är belagd med 30 cm snö.....Fick gå mestadels av vägen till jobb. Tog mig 40 minuter att komma hit. *morgongymnastik delux*

Av Jossan - 22 februari 2007 09:21

Ilska kan också vara en väldigt bra drivkraft. Så är det i alla fall för mig. Med tanke på gårdagens raseriutbrott så kommer jag att vara pain in the ass på soc. idag!Kommer de fortfarande fram till samma beslut så har jag fått med mig psykologen och läkaren på att skriva en skrivelse till högre makter och påpeka att vi starkt går emot och ifågasätter deras beslut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards