Alla inlägg den 15 februari 2007

Av Jossan - 15 februari 2007 12:42

Äntligen någon mer som håller med mig angående "lärarinnan".Grå grå grå Marie Lindberg

Av Jossan - 15 februari 2007 12:16

Alltså, ärligt talat. Vad är uppe med besöksstatistiken? Jag hade min absoluta topp den 6:e feb med 268 besökare. Då skrev jag om absolut inget vettigt...csn, Kicki Danielsson och Västra Hamnen.Idag är jag än så länge bara uppe i 60 besökare trots ok inlägg (enligt mig själv givetvis) igår o idag.De där besöksantalen fungerar lite som en morot för mig. Det är ju kul att se att fler o fler läser det man skriver. Jag misstänker att folk tog illa upp när jag dissade schlagersveriges nya kelgris, lärarinnan.

Av Jossan - 15 februari 2007 10:14

* Den vita blusen och det breda skärpet* Kan inte motstå en klänning...

Av Jossan - 15 februari 2007 09:21

Läste en knäpp omröstning på Aftonbladet precis. "Ska handikappade tillåtas köpa sex?"Det som förvånar mig mest är att JA sidan leder överlägset. Alltså, vad är det för ett resonemang? Då kan vi lika gärna tillåta alla andra att oxå köpa sex eftersom man alltid kan hitta ett argument. "Han är för ful, för kort, för tjock, har konstiga sexuella böjelser osv"Ska man även dra alla handikappade öven en kam? Precis som om de inte kan fixa sex på "vanligt" sätt som alla andra människor. Och vad definieras som handikappad? Folk i rullstol? Psykiskt sjuka? Folk med en arm? Vem??Dessutom finns det speciellt utformade sexhjälpmedel, anpassade utifrån vilket funktionshinder man har, som man kan använda. Vem har egentligen bestämt att det är en rättighet att ha sex? Visst, jag skriver under på att det är något som varje människa borde få uppleva, men jag håller inte med om att det ska ske på bekostnad av någon annan. Fast vem vet, den lyckliga horan kanske trots allt existerar? Hon tar kanske till och med hand om ovanstående kategorier med glädje.

Av Jossan - 15 februari 2007 09:12

....något om skådespelerskan Johanna Sällström.Oerhört tragiskt att hon fick sluta sitt liv endast 32 år gammal och efterlämna en dotter på 5 år.Något som slog mig var att jag aldrig har sett den här människan le.Alla(nästan)hennes karaktärer hon spelade på film var ofta sargade själar. Jag undrar om det inte var så att Johanna valde just dessa roller eftersom de påminde om henne själv. Jag tror inte att hennes död var någon olyckshändelse eller någon naturlig död.Eller så är jag bara färgad av mitt yrke.

Av Jossan - 15 februari 2007 08:51

Känner mig fortfarande irriterad på "musikproducenten". Vem tror han att han är? Vem tror han egentligen att jag är? "Jag har inte haft tid att ringa"Come on! Det är nog den dummaste och mest lama ursäkten (läs lögnen) för att man inte har hört av sig.I våra tider när vi ständigt har tillgång till telefoner, mobiler, internet, möjlighet att skicka iväg ett sms på 5 sekunder så håller det inte längre att komma dragandes med att man inte haft tid.Man har inte haft lust, heter det. Varför kan inte folk helt enkelt bara vara ärliga? Min tid är faktiskt dyrbar och jag vill inte slösa den på någon som inte är intresserad.

Av Jossan - 15 februari 2007 08:43

Åhh...vad jag kommer att sakna våra ronder (på nuvarande jobb), nu när jag ska byta jobb.I morse rådde en allmänt syrlig stämning. Psykologen yttrade följande mening när vi diskuterade en patient och dennes familj:Jaha, de har bara ett barn, är det det enda de har åstadkommit?Vi brukar uppmuntra föräldrarna att vara mycket här på avdelningen, att sova över här de första dygnen etc. När vi diskuterade en patient vars föräldrar turats om att sova här i snart tre veckor utbrister läkaren:Va?! Är föräldrarna fortfarande här? Har de inget annat att göra? På något konstigt sätt låter det inte lika roligt när jag skriver ner det. Jag tror att man måste vara med och uppleva det själv för att kunna förstå det roliga. Det är ju meningen att vi ska vara professionella och allvarliga, men vi lyckas sällan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards