Alla inlägg den 19 februari 2007

Av Jossan - 19 februari 2007 21:26

"P" berättade om den knäppaste saken han någonsin gjort. Han hade efter en blöt utekväll gjort följe med en tjej till snabbmatsstället "Stippes". Där hade de köpt mat och tjejen hade sagt att de kunde äta den hemma hos henne istället. Eftersom det visade sig att tjejen inte bodde så långt i från "P" så tyckte han att det lät som en bra idé.Under tiden de åt sin mat tyckte tjejen att de kunde titta lite i hennes foto album. I ett av albumen får "P" syn på en bild som visar den mest fula tjej han någonsin sett. Han frågar tjejen vem det är på bilden var vid hon säger:"Jamen, det är ju jag"."P" tittar på tjejen och ser då att det är samma fula tjej som sitter bredvid honom i soffan! (Hur fan kan man följa med hem som man inte ens har tittat på, frågar "P" när han berättar historien) Han hittade snabbt på en lögn om att han var tvungen att gå hem och han lämnade till och med kvar maten nästan orörd.Jag skrattade i alla fall så att jag grät.

Av Jossan - 19 februari 2007 21:12

Ojoj...skallebank!Vaknade klockan 12 av att min bror ringde och väckte mig. Han undrade ifall jag ville gå ut och gå med honom, sonen och Rottisen. Ja, vad kan bättre bota en baksmälla än en lång promenad? *Härligt*Vid 17 tiden kom "P" och hälsade på. Hade ju lovat att bjuda honom på middag. Gjorde en jättegod gryta på fläskfilé, stark korv, syltlök, oliver och inlagd gurka. Jag hade en mycket trevlig söndagskväll även denna gång i "P´s" sällskap. Börjar faktiskt tycka att det är riktigt trist att han bor i Stockholm. Fast å andra sidan ser man verkligen fram till gångerna när man ska träffas. Vi lär ju inte tröttna på varandra i första taget. :)Har börjat förstå att "P" är en ganska så speciell person.Som liten var han helt jävlig på datorer. Vid 11-12 års åldern hade han sitt första "jobb". Han var den yngste "wisarden" någonsin i Sverige och kunde programera datorer utan 1:or och 0:or. Han hoppade av gymnasiet i första ring och har inte pluggat sedan dess. När han var 18 hade han ett företag med 12 anställda. Han egen pappa sa upp sig från sitt jobb för att kunna arbeta hos honom. Han har drivit två framgångsrika tidningar.Det senaste han nu gjort är att åka ner till Indien och starta upp ett företag på 3 veckor. Han hade tom designat hur kontorslandskapet skulle se ut, möbler etc. Fast då höll han oxå på att gå in i väggen. Inte konstigt att killen varken haft tid att skaffa fru eller barn.

Av Jossan - 19 februari 2007 19:54

Lördagskvällen spenderade jag hemma hos en väninna o hennes man. Vi käkade sushi och thaimat och drack lite vin (igen!). Fick minsann en Baileys oxå! Efter middagen såg vi givetvis på Melodifestivalen. Vi hade redan favorittipat Sebastian innan han sjöng - eftersom han har en skön röst.Jag hoppades dock att Magnus Carlsson skulle gå vidare eftersom jag gillade hans synth-inspirerade låt. Tyvärr var tråk-svensson framme igen och röstade mot bättre vetande Nanne Grönvall direkt till Final. Alltså, ärligt talat.Kan hon någonsin göra en seriös låt? Jag blev så lack att jag kände för att skalla någon. (Helgens skallning går alltså därför till alla som röstade på Nanne)Shirley Clamp-kopian var faktiskt riktigt duktig...hennes låt fastnade.Efter melodifestivalen fick jag hör och häpna ett sms ifrån blinddaten "Greven"! Han bad om ursäkt för att han inte hört av sig eftersom min arbetskamrat inte sagt till honom att vi hade pratats vid om eventuella lördagsplaner.Han frågade ifall jag och mina vänner kände för att gå ut och ta en drink. Sagt och gjort, jag och väninnan piffade till oss och stack iväg till Café Rasoir. Vi kom dock överrens om att vi inte skulle vara ute så länge eftersom vi båda tyckte att vi inte orkade det."Tyvärr" visade sig blinddaten inte se ut som jag hade föreställt mig. Rätt kort, lite satt och ett ganska tråkigt utseende.Men, gud vad trevlig och rolig han var! Efter Rasoir gick vi till Victors där vi träffade min arbetskamrat och några vänner till honom. Drack en underbar cosmopolitan och spanade på en sötnos i baren. Vid 02 tidenskulle grabbarna dra vidare till Plysch men jag och väninnan som ville dansa bestämde oss för att istället gå till Etagé (läs Slitage). I kön in till nattklubben pratade vi med lite folk och döpte en kille till "Lill-Jidehe" (efter Peter Jidehe) eftersom han var så otroligt lik honom. Lill-Jidehe trodde att vi var typ 22-23, eftersom han själv var 25...när han fick se mitt körkort blev han helt vit i ansiktet och stammade fram: "Du..du är ju GAMMAL! Typ 34 eller nå´t...." Hrm...jag är faktiskt bara 29! Väl inne på nattklubben blev det mycket dans, men det blev även en hel del springandes efter den söta killen som jag hade sett inne på Victors. Jag vågade dock aldrig gå fram och säga hej. *fan*När klockan var ca 20 i 05 kom vi på att vi nog borde gå hem.Still going strong!Har från en säker källa fått höra att Nanne inte alls gick direkt till final, utan endast till 2:a chansen. Det räcker oxå för att göra mig upprörd.

Av Jossan - 19 februari 2007 19:34

ojoj...vilken helg jag har haft!Fredagen avslutades med en after work på Mosaik tillsammans med en väninna. Vi drack gott vin och åt tapas. En annan väninna dök upp med en killkompis och vi gick vidare till Centiliter och Gram.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards