Alla inlägg under oktober 2006

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:23

Sitter nu och väntar i telefonkö till comhems kundsupport. I går började en av telefonerna att fungera efter att jag hade kopplat ur alla telefoner plus bredband och sedan satt i dem igen. Telefonen som sitter "inpluggad" i bredbandet fungerar men inte de övriga. När man lyfter på luren till dem hör man bara brus men man hör samtidigt allt som händer i rummet i telefonen! Hur f-n går det till? Det låter precis som när det ligger en telefonlur av i ett annat rum, men detta är inte möjligt eftersom vi har kollat så att telefonerna ligger på.Är vi avlyssnade månne?

Av Jossan - 13 oktober 2006 11:02

Jaha, så då ska det äntligen bli dax att använda våra biobiljetter som ligger hemma o tigger om att få användas. Sambon och jag har bestämt oss för att gå på bio i morgon eftermiddag. När vi gåt på bio brukar vi alltid gå så tidigt som möjligt tex vid 15-16 tiden, för vi tycker att det är mysigt att kunna göra något efteråt. Tyvärr blir det väl så att sambon måste hem och jobba lite, men då får jag ju se till att roa mig på egen hand. Hrm...kanske köper med oss någon god mat hem efter bion? Hrm...thaikäk eller kanske indiskt. Jag undrar, är det någonsinn någon som blir sugen på sushi? Jag gillar sushi, men jag blir aldrig någonsin sugen på det. Tyvärr är inte sambon speciellt förtjust i det i heller så det blir aldrig att vi köper det. Hrm...det där med cockerspaniel var kanske rätt ändå...jag tänker ju ofta på mat....

Av Jossan - 13 oktober 2006 09:47

Eftersom många av er skriver om era husdjur så får jag väl oxå nämna mina i en blogg.Sen sambon flyttade in i februari har jag ju som bekant blivit med katter. 2 stycken för att vara exakt. Jag har alltid tyckt mer om katter än om hundar på grund av deras självständighet och för att de inte går att dressera. Jag menar, vilken självrespekt har ett djur som gör allt för en bit godis?....Nä, skämt å sido jag tycker faktiskt väldigt mycket om hundar oxå och jag skulle gärna vilja ha en om det inte var så att den hade gjort att jag kände mig uppbunden. Jag vill inte gå upp tidigt en regning morgon för att gå ut med hunden, lika så vill jag slippa de 4 (minst)andra promenaderna. Jag vill kunna vara ifrån hemmet en hel dag om det skulle behövas osv och därför passar katt mig perfekt. Desa två katter är varandras totala motsattser. Den ene är smal (Zeta)och den andre är väldigt tjock (Simba). (Det är pga rasen och pälsen säger sambon) Hrm, nu är det ju så att båda är "bondkatter" ok, Simba har lite perser i sig. Simba är faktiskt mer som en hund....hon fångar pappersbitar som rullats ihop till bollar med båda tassarna, hon kommer och hälsar vid dörren när man kommit hem, kommer när man ropar på henne och "pratar" väldigt mycket. Alltså mjauar till svar när man pratar med henne. En sak som är väldigt konstig är att hon alltid mjauar "Färdig!" (precis som den ena dockan i "Beppes godnatt stund") när hon har varit på "lådan" och kommit ut från badrumet. Hon tycker om att bli klappad, men hon söker inte lika ofta närhet som Zeta och hon sover aldrig i sängen (vilket enligt sambon beror på att hon har perser i sig).Zeta däremot är konstant på en. Sitter man i soffar är hon där inom två sekunder och ska upp och klänga iknäet. Har man sovit för länge en dag kommer och och "skallar" en, hon sover alltid i sängen, men hon går aldrig och lägger sig innan sambon har lagt sig i sängen.Om det är så att jag har gått och lagt mig så stannar Zeta kvar på nedervåningen tills sambon är på väg upp. När han reser sig ur soffan brukar hon hoppa upp i trappan och vänta på honom där. Någon gång har sambon varit på väg upp för trappan, men glömt något och därför vänt och gått ner igen, då gör Zeta det samma eller sätter sig ner i trappan igen för att vänta. Även om jag kan bli galen i mellan åt på att hår de strör omkring sig, att man aldrig får vara ifred så tycker jag att det är underbart med dessa två små djur.

Av Jossan - 12 oktober 2006 15:33

Idag har det inte varit någon bra bloggdag....har inte haft en gnuttas inspiration. Hoppas att det blir bättre imorgon. Nu ska jag ringa och gnälla på Com Hem eftersom vår telefon inte funkar sedan datorn togs in på lagning. För det kan väl ändå inte vara så att modemet måste vara inkopplat i datorn för att telefonen ska fungera? Jag menar, telefonen fungerar ju fastän datorn är avstängd. Augh...bredband är bra för mycket men det är lite för invecklat för att lilla Jossan ska förstå hur det hela hänger ihop. Kan någon snäll själ förklara?

Av Jossan - 12 oktober 2006 09:13

Hittade ett roligt test på Svt.se där man kunde testa vilken hundras man var. Jag blev oväntat en Cocker Spaniel..Vilken hundras är du?Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.Ja...det stämde väl ganska så väl.*haha* För utom det där att lätt äta sig till övervikt...jag blir mätt ganska så fort juh....fast å andra sidan är jag hungrig efter två timmar igen.

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:48

....att jag är lite glömsk, trött och yr.Jag läste precis en artikel i tidningen "MåBra" om B-vitanminbrist. Jag har B-12 och folsyra brist. Antagligen beror det på att jag oxå har IBS, vilket är ett annat ord för "känslig tarm". B-12 och folsyra behövs för att bilda blodkroppar och för att hjärnan och nervcellerna ska fungera. Får man för lite mår inte cellerna bra och på lång sikt kan det centrala nervsystemet drabbas. Vanliga symtom är yrsel, minnesstörningar, trötthet och stickningar i fötter och ben. Detta är inget som jag har lidit av under min uppväxt, men jag känner mig lite störd över att jag inte har kollat upp hur det stod till med mig förän jag var 28 år gammal. Jag har så länge jag kan minnas haft problem med magen. Inte kunnat äta vissa saker utan att få ont, (som lök, stark eller fet mat) känt mig "uppblåst", haft oregelbundna toalett vanor och lika så det som kommit ut har varit oregelbundet. När jag sitter still blir jag lätt trött, minnet har det varit lite si och sådär med och yrsel har kommit och gått. Nu äter jag två tabletter dagligen och tar ett tarmreglerande medel 2-3 ggr per dag (när jag är duktig!) och jag mår kanonbra.Kolla upp dig själv och dina ungar om det är något som du tycker inte riktigt stämmer, vifta inte bara bort det med att "det går nog snart över" eller "att det växer du snart ifrån".

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:17

Just nu känns det som om jag väntar på en massa besked. 1. Ska mitt vikariat bli förlängt eller kommer jag att behöva söka tjänsten tillsammans med andra eller kommer hon jag vikarierar för komma tillbaka? Min chef ska prata med henne på fredag så jag får antagligen ett besked på måndag.2. Kommer jag att kunna stämpla upp mina 75 % till en heltid? Får reda på det senast på måndag. 3. Kommer jag att bli kallad på någon intervju av de arbeten som jag sökt? Ringde och pratade med en arbetsplats idag och de lät positiva, men de hade inte gått igenom alla ansökningarna än.4. Kommer mina pengar att räcka månaden ut?

Av Jossan - 11 oktober 2006 12:05

Igår gick jag (äntligen!) ner till Nautilus-gymmet och skaffade mig ett gymkort. Nu jävlar ska det bli andra bullar. Fick ett inte allt för komplicerat träningsschema att följa.....hrm...ska bara lyckas komma ihåg hur jag ställer in maskinerna efter min längd...eftersom jag är mini. Tänkte även ta tillfället i akt att börja simma eftersom det ingår tillträde till simhallen i träningskortet. Nästa sommar (som man alltid säger!) ska jag minsann inte dra mig för att visa mig i bikini.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards