Alla inlägg under februari 2007

Av Jossan - 13 februari 2007 18:49

Läste precis på en annan blogg Jimmy Janssons text till låten "Amanda" som han uppträdde med i Melodifestivalen. Amanda. Amanda. Ja tiden stannar när hon går förbi. Amanda. Amanda. Jag önskar det bara vore vi.Hon är vått, hon är torrt. Hon är en egen sort. Hon är från en annan värld. Hon är höst hon är vår. Tiden som går. Hon är allt jag begär. Hon är av, hon är på. Hon är stanna, hon är gå. Hon är allt jag vill ha. Hon är natt, hon är dag. stark , hon är svag. Jag vill va i hennes lag. Hon är allt jag ser. Kom och ge mig mer.Börjar smått undra ifall killen har samma kassa låtskrivare som Martin Svensson hade på sin tid. (Ja, han som fick en skjuts på karriären då han blev tillsammans med den begåvade Dilba)Exempel från Martins två stora hitar:Fiskar som viskarAlla plockar blommor, blommorna på markenOch alla får, lägga sig var dom vill i parken Alla klappar takten, dansar ut på ängenOch alla får, sjunga lalala i refrängenVi är som fiskar, fiskar som viskarVad ska vi göra?Varför ska vi tänka?Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Yeah yeah wow wowDu är här, jag är frusenDu är en av flera tusenI en plastburk för oss ungaär du där med mun och tungaDu är flickan i reklamensom har tagit charmexamenTv-Shop är så på riktigtDet du säger är så viktigtOch du är såYeah Yeah Wow Wow!

Av Jossan - 13 februari 2007 18:24

Måste bara visa en bild på den sjukaste kycklingfilén som jag sett på länge. Den var så stor att jag fick använda en stor stekpanna, och filén fick nästan inte ens plats i den.Man börjar ju så smått undra över vad de pumpar in i filéerna för att de ska bli så stora.

Av Jossan - 13 februari 2007 18:19

Det finns en svan som har bosatt sig i kanalen utanför mitt fönster. Jag tycker lite synd om den. Den är ju alldeles ensam.

Av Jossan - 13 februari 2007 18:08

Nu jävlar börjar det rulla på.Rickie Lee Jones kommer till KB den 26 april!!!It must be love that fathoms the moonlightMust be love that shallowsThe deepest part of the nightSo you can show them with vour eyeThe things that make them cry,Because that must be loveIt must be love...And the way you areMust be loveAnd the things vou feelOh, it must be love(Rickie Lee Jones - It must be love)

Av Jossan - 13 februari 2007 13:02

Av Jossan - 13 februari 2007 12:03

....på att Debaser ska öppna i Malmö i maj.Fyra kvinnliga journalister; Moa Eriksson (Dygnet Runt), Margaret Atladottir (Punkt.se) och Therese Svensson och Caitlin Mooney (Nöjesguiden)kommer att ha en klubb som de ska kalla "The Prom"– Vi är inspirerade av balerna i 80-talets collegefilmer. Tanken är att man ska våga klä upp sig så mycket man vill och gärna komma i sin glittrigaste balklänning, berättar Moa Eriksson. (info hämtat från Sydsvenskan)Detta är ju verkligen en klubb i Jossans stil. De kommer att få kasta ut mig, eftersom jag antagligen inte kommer att gå hem självmant efter stägningsdax.

Av Jossan - 13 februari 2007 11:49

I morgon på "Alla hjärtans dag" kan vi som är singlar bege oss till Gustav Adolfs Torg (i Malmö ofcourse)där välgörenhetsorganisationen Charity International delar ut kramar till alla som vill, från klockan 14.So, now you know where to find me

Av Jossan - 13 februari 2007 11:12

Just nu sitter jag tillsammans med övrig personal och patienter och kollar på Pingvinresan.Ja, shit Laila vad jag jobbar.Har du hört den där gamla Hasse och Tage sketchen om pingvinexperten Malte Lindeman? Jag kommer inte ihåg den ordagrant med det var något i stil med följande:- Du förstår, sa Maltes kompis, jag tyckte nog att jag såg en pingvin på vägen hit.- Va? Undrade Malte. Då måste den ha rymt från något zoo.- Kanske det, svarade Maltes kamrat. Men du, hur hög kan en pingvin bli?Malte visade med handen strax under midjan och sa att Kungspingvinerna inte kan bli mer än knappa metern höga.- Och du är alldeles säker på att de inte kan bli högre än så? Undrade kamraten- Ja, svarade Malte. Kanske kan de i ovanliga fall växa så att de blir någon centimeter över en meter, men inte mycket mer.- Å fan, sa maltes kompis. Då var det nog en nunna jag körde över i alla fall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards